مطالعات سینتیک و مکانیسم واکنشهای بین تری فنیل فسفین و استرهای استیلنی فعال در حضور n-h اسیدها بوسیله دستگاه جریان متوقف شده و اسپکتروفوتومتریuv همراه با مطالعات نظری

پایان نامه
چکیده

رویکردهای اتخاذ شده در این رساله شامل مطالعات تجربی و نظری می باشد: مطالعات تجربی 1. مطالعات سینتیک و مکانیزم واکنش بین تری فنیل فسفین و استیلن دی کربوکسیلیک اسید در حضور کربازول با استفاده از تکنیک اسپکتروفوتومتری uv انجام شد. واکنش از سینتیک مرتبه دوم تبعیت نموده و مرتبه واکنش نسبت به غلظت واکنشگرهای تری فنیل فسفین، استیلن دی کربوکسیلیک اسید و کاربازول به ترتیب 1، 1 و 0 به دست آمد. اثر دما و حلال بر روی سرعت واکنش بررسی شد. مکانیزم پیشنهادی با تقریب حالت پایا تایید و مرحله اول واکنش بعنوان مرحله کند تعیین شد. پارامترها و انرژی فعالسازی واکنش محاسبه گردید. 2. سینتیک و مکانیزم واکنش بین تری فنیل فسفین و دی آلکیل استیلن دی کربوکسیلات ها در حضور پیرول و در حلال های آلی بوسیله تکنیک اسپکتروفوتومتری uv مطالعه شد. مرتبه واکنشگرها به ترتیب برای تری فنیل فسفین، دی آلکیل استیلن دی کربوکسیلات و پیرول یک، یک و صفر تعیین گردید. اثر دما، ازدحام فضایی و حلال بر روی سرعت واکنش بررسی شد. مکانیزم پیشنهادی با تقریب حالت پایا تایید و مرحله اول واکنش بعنوان مرحله تعیین کننده شناخته شد. پارامترها و انر ژی فعالسازی واکنش تعیین گردید. 3. سینتیک و مکانیزم واکنش بین تری فنیل فسفین و دی آلکیل استیلن دی کربوکسیلات ها در حضور پیرول و در مخلوط حلالهای آبی-آلی با استفاده از دستگاه های جریان متوقف شده (stopped-flow apparatus) و اسپکتروفوتومتری uv بررسی شد. ثابت های سرعت مرحله تشکیل (k1) و زوال (k-1) حد واسط زویتریونی، ثابت سرعت کل (ktot) و ثابت سرعت مرحله دوم (k2) به دست آمد. مرحله اول واکنش مشتمل بر تشکیل و زوال حدواسط زویتریونی مرحله سریع و مرحله دوم نیز بعنوان مرحله کند تعیین شد. مقادیر انرژی فعالسازی و پارامترهای مرتبط تعیین گردید. مطالعات تئوری 4. قدرت پیوند هیدروژنی درون مولکولی n-h…o در انتخاب پذیری تشکیل فرم ایزومری z- ترکیب فسفروس ایلید پیرول (استخلاف شده از موقعیت آلفا حلقه پیرول) به وسیله محاسبات aim، nbo، chelpg و mulliken بررسی شد. تشکیل پیوند هیدروژنی الکتروستاتیک قوی و کاهش بار الکتریکی هیدروژن آمینی تایید گردید. سدهای چرخش حول پیوندهای دوگانه p–c c–o6 و یگانه cc cn برای تبدیل فرمهای ایزومری این ترکیب به یگدیگر بررسی شدند. به روش giao-nmr c.s مقادیر جابجایی های شیمیایی هیدروژن و کربن ترکیب فوق با مقادیر تجربی مقایسه و بهترین نتایج محاسبات در سطح نظری انرژِی تک نقطه 6–31g(d,p)/mpw1pbe برای جابجایی شیمیایی هیدروژن و همچنین سطح نظری انرژِی تک نقطه mpw1pw91/6–31g(d,p)برای جابجایی شیمیایی کربن به دست آمد. همچنین با استفاده از محاسبات نظری فرم ایزومری هندسی z- ترکیب فسفروس ایلید پیرول (استخلاف شده از موقعیت n حلقه پیرول) در توافق با نتایج تجربی بعنوان فرم پایدارتر تعیین گردید.

منابع مشابه

بررسی واکنش بین بنزوتری آزول و استرهای استیلنی در حضور تری فنیل فسفین،تری فنیل آرسین و تری فنیل آنتیموان

واکنش بین بنزوتری آزول و دی آلکیل استیلن دی کربوکسیلات با استرهای استیلنی در حضور تری فنیل آرسین و آنتیموان به صورت یک روش ساده و تک ظرفی برای سنتز دی آلکیل 2- (1 h – بنزو [d] [3,2,1] تری آزول – 1 – (ایل) فومارات استخلاف شده و پایدار با راندمان بالا مورد بررسی قرار گرفت .

بررسی واکنش بین تیوفنول و استرهای استیلنی در حضور تری فنیل فسفین،تری فنیل آرسین و تری فنیل آنتیموان

واکنش بین تیوفنول و دی آلکیل استیلن دی کربوکسیلات با استر‏های استیلنی در حضور تری فنیل آرسین و آنتیموان به صورت یک روش ساده و تک ظرفی برای سنتز دی آلکیل بنزو تیوفن -2و3 دی کربوکسیلات استخلاف شده و پایدار با راندمان بالا مورد بررسی قرار گرفت.

واکنش آنیلین های هالوژن دار با استرهای فعال استیلنی در حضور تری فنیل فسفین

ایلیدهای فسفر ترکیبات فعالی هستند دربسیاری از واکنش های با ارزش سنتز ترکیبات آلی شرکت میکنند ودارای کاربردهای سنتزی بسیار زیادی در زمینه های بیولوژیکی،دارویی وصنعتی می باشند.این ترکیبات بدلیل ساده بودن روش تهیه وهمچنین بواسطه فعالیت بسیاربالا در بسیاری از واکنشگرهاونیز راندمان بالای محصول ،ترکیبات ایده الی دربسیاری از زمینه ها می باشند

مطالعات نظری سنتیک و مکانیسم واکنش بین تری فنیل فسفین با دی متیل استیلن دی کربوکسیلات در حضور یک c-h اسید

در این کار، محاسبات مکانیکی سه مکانیسم پیشنهادی بر روی واکنش بین تر ی فنیل فسفین (tpp) و دی متیل استیلن دی کربوکسیلات (dmad) در حضور یک c-h اسید مانند 3-کلرواستیل استون ( 3-کلروپنتان-2 و4-دایون ) در فاز گازی انجام شده است. تمامی محاسبات کوانتمی در سطح و مجموعه پایه ی hf/6-311g (d,p) با استفاده از نرم افزار گوسین 9 در فاز گازی صورت پذیرفت. نتایج نشان دادند که برای مکانیسم های پیشنهادی اول، دوم و...

15 صفحه اول

واکنش دی اتیل-1و2-هیدرازین دی کربوکسیلات با استرهای فعال استیلنی در حضور تری فنیل فسفین

در این تحقیق ایلیدهای فسفر جدیدی با استفاده از واکنش یک مرحله ای تری فنیل فسفین، دی آلکیل استیلن دی کربوکسیلات و ترکیباتی نظیر دی اتیل- 1-2- هیدرازین دی کربوکسیلات و 5،5- دی فنیل ایمیدازولیدین-4،2- دی ان سنتز شده اند.

بررسی واکنش بین ?-نفتول و استرهای استیلنی در حضور تری فنیل فسفین,ترب فنیل آرسین و تری فنیل آنتیموان

واکنش بین- ?نفتول ها ،استرهای استیلنی و تری فنیل فسفین،تری فنیل آرسین،تری فنیل آنتیموان به عنوان یک روش ساده و تک ظرفی برای سنتز مشتقات دی آلکیل 2-(2-متیل نفتالن -1-یل)4-اکسا پنتا -2-انوات با راندمان بسیار خوب مورد بررسی قرار گرفت.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سیستان و بلوچستان - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023